En blog om TV-serier, DIY, kläder, shopping och allmänt nörderi!

fredag 25 januari 2013

2013 Reading Challenge! & The Fault in our Stars

Jag har bestämt mig för att läsa 25 böcker (minst!) under 2013. Jag skaffade ett goodreads konto för att hålla lite koll och la till en liten widget här till höger om det är någon som vill hålla koll på mig :P


Första boken jag valde blev The Fault in our Stars av John Green. Jag ÄLSKAR denna boken! Jag var redan ett stort fan av John Green innan men denna boken... <3

Boken följer Hazel som har obotbar cancer. Hon tvingas av sin mamma att gå på stödmöten för att inte bli deprimerad. På ett sådant möte träffar hon Augustus. Hazels favorit bok, An Imperial Affliction, blir något som för dem samman.

Jag var helt förbered på att gråta när jag läste den men att jag skulle skratta minst lika mycket visste jag inte!

Jag ger boken 5/5 stjärnor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar