En blog om TV-serier, DIY, kläder, shopping och allmänt nörderi!

tisdag 30 juli 2013

Fler böcker (äntligen!)

25 böcker på ett år går sådär... men jag har inte gett upp än!!


Andra boken var en jag började på förra året men inte hann så långt i innan jag var tvungen att lämna tillbaka den på biblioteket... Men nu fick jag läst klart den!

The Secret Garden, skriven av Frances Hodgson Burnett, handlar om en flicka som lämnas alldeles för mycket för sig själv. Hon spenderar den mesta av sin tid ute i trädgårdarna och upptäcker att något inte är som det ska.

Lite förutsägbar, men så är det ju egentligen en barnbok.
Jag ger boken 3/5 stjärnor!


En till barnbok, en jag aldrig fick läst i skolan som de flesta andra. Jag älskade filmen och har länge velat läsa boken för att se hur dom skiljer sig.

Jag brukar inte vilja se filmen innan jag läst boken och nu blev jag påminnd om varför! Jag väntade hela tiden på att det skulle hända vissa saker -.-' Den var väldigt annorlunda från filmen, bara ett par saker som var samma.

Inte lika bra som filmen, men en söt barnbok.
Jag ger boken 2/5 stjärnor!


The Little Prince av Antoine de Saint-Exupéry hade jag inte hört talas om fören för ett par månder sen.

Jag förstår inte hur jag kunde ha missat denna! Såå bra! Och såå svår att förklara... Skulle väl kunna säga att den handlar om förhållandet mellan barn och vuxen, hur ens världsbild förändras när du växer upp.

Rekomenderar starkt denna bok till alla!
Jag ger boken 5/5 stjärnor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar